معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی
معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی
وظایف:
- برنامهریزی، نظارت و هماهنگی فعالیتهای مالی شرکت در کلیه زمینههای تنظیم اسناد، رسیدگی و تشخیص حساب، پرداخت هزینههای جاری و عمرانی، نگهداری حسابها، تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی در چارچوب قوانین و مقررات و اتخاذ تصمیم مناسب در جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز
- نظارت بر اجرای طرحهای طبقهبندی مشاغل و انجام اصلاحات لازم و ارائه پیشنهادات لازم به مراجع ذیصلاح جهت تأیید و تصویب
- وصول درآمدها و هزینهها و اعمال تمهیدات لازم به منظور رفع مغایرتها و تهیه گزارشات مدیریتی در خصوص درآمدها و هزینهها با هماهنگی معاونتهای مربوط
- برنامهریزی، نظارت و هماهنگی در تهیه و تنظیم دستورالعملهای لازم در زمینههای امور اداری و مالی و پیشنهاد آنها به شرکت مادر جهت اخذ تأییدیه و پیگیری تصویب و ابلاغ آن
- انجام کلیه عملیات کارگزینی شامل: امور انتصاب، ترفیع، انتقال، جابجائی، بازخرید سنوات خدمت، استعفا، مأموریتها و مرخصیها، صدور احکام و ابلاغهای مربوطه و سایر امور مربوطه
- انجام هماهنگیها و اقدامات لازم در اجرای برنامهها و طرحهای حقوق و مزایا، بازنشستگی، رفاه و سایر مسایل مربوط به نگهداری نیروی انسانی از قبیل پوششهای بیمهای، تسهیلات مالی و غیر مالی، امور درمان، خدمات عمومی، رفاهی و ایمنی پرسنل بر اساس قوانین و مقررات مورد عمل
- نظارت بر امور ورزش همکاران و انجام هماهنگی و تأمین امکانات اولیه بر اساس ضوابط و مقررات مربوط
- برنامهریزی جهت انجام امور اداری و خدمات در جهت ارائه سرویس بهتر از طریق واحدهای تحت سرپرستی و کنترل پیشرفت کارها و عملیات و انجام راهنمایی و هماهنگی واحدها در جهت انجام وظایف محوله در چارچوب قوانین و مقررات و دستورالعملها
- برنامه ریزی و هماهنگی جهت استقرار سیستمهای مکانیزه اداری و به روز نگهداشتن آن
- نظارت بر عملکرد سیستم مکاتبات اداری و ثبت و صدور نامهها و حفاظت از سیستم بایگانی اسناد و مدارک در پروندههای پرسنلی و اداری و سیستم مکانیزه و نظارت بر امحاء اسناد و مدارک منسوخ بر اساس ضوابط و دستورالعملهای مورد عمل
- برنامهریزی و نظارت بر عملکرد و نحوه نگهداری ساختمانها، دستگاهها، ماشینآلات، تأسیسات، ابنیه و فضای سبز، نامهرسانی و سایر خدمات مورد نیاز شرکت
- برنامهریزی و نظارت بر مبادله قراردادهای بازرگانی، عملیات تعمیر و نگهداری و امور خدماتی
- برنامهریزی و نظارت بر مدیریت انبارها و اموال
- برنامهریزی و نظارت لازم در جهت تأمین نیازمندیهای شرکت به قطعات و ماشینآلات، دستگاهها و لوازم و تجهیزات اداری
- نظارت بر عملیات مناقصه و مزایده و استعلام مربوط به خرید و فروش اقلام و نیازهای تدارکاتی و سیستم انبارداری و نگهداری اموال
- برنامهریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط در زمینه مسائل اداری و مالی شرکت و تهیه و تدوین گزارشات مالی و گزارشات تحلیلی از عملکرد حوزه ذیربط
- انجام هماهنگی با سایر حوزههای شرکت در زمینه بررسی اقتصادی و تحلیل هزینه و منفعت روشها و ارائه همکاریهای لازم از طریق واحدهای مربوطه برای تدوین روشهایی که منجر به سوددهی شرکت میشود
- انجام هماهنگی با سایر حوزههای شرکت در زمینه تدوین بودجه سالانه و همکاری برای تهیه موافقتنامههای شرکت با مجریان طرحها به منظور کنترل و هماهنگی مسائل اداری و مالی
- نظارت بر تهیه صورتحساب و بیلان کلی درآمد
- احصاء، بازنگری و اصلاح فرآیندهای انجام کار بطور مستمر
مدیریت مالی و ذیحسابی
شرح وظایف:
- انجام وظایف مدیریت مالی و ذیحسابی بر اساس قوانین و مقررات و ضوابط وزارت امور اقتصادی و دارائی و قوانین و مقررات موضوعه حسابداری
- اعمال نظارت بر حسن انجام امور مربوط به عملیات حسابداری جاری شرکت، رعایت اصول پذیرفته شده مالی و تهیه و تدوین آئیننامه و دستورالعملهای گردش کار
- اعمال نظارت و هماهنگی لازم در انجام فعالیتهای مالی واحدهای شرکت و واحدهای داخلی
- همکاری و هماهنگی در تهیه و تنظیم بودجه سالانه، تأمین اعتبارات هزینههای شرکت بر اساس بودجه مصوب و درخواست وجه از خزانه و تهیه گزارشات عملکرد بودجه
- تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی (مربوط به عملیات انتفاعی) جهت ارائه به هیئت مدیره و مدیریت مجامع عمومی شرکت
- نظارت بر رفع واخواهیهای صورتهای مالی و همکاری با حسابرسان داخل و خارج و ممیزین مالیاتی
- تنظیم پاسخ گزارشات حسابرسی و بازرسی و ارائه اطلاعات مورد نیاز در جهت حل و فصل مسائل مالی
- نظارت بر اخذ و نگهداری ضمانتنامهها، حسابهای انتظامی و انجام اقدامات قانونی و لازم در جهت ابطال و تمدید آنها
- پیگیری وصول درآمدهای شرکت
- بررسی و تأیید صورتهای مالی، اسناد مالی، چکهای صادره، افتتاح حساب جاری همکاران، دستور پرداخت در چارچوب قوانین و مقررات مالی
- کنترل بر خریدهای شرکت از نظر عدم مغایرت
با قوانین و مقررات مربوط به معاملات شرکتهای دولتی و مقررات مالی ممنوعه
- پیگیری و رفع مسائل مالی شرکت از طریق شرکت در جلسات و کمیسیونهای مربوطه با وزارت نیرو، وزارت امور اقتصادی و دارائی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و تهیه گزارشات مورد نیاز
- نظارت بر حسن انجام عملیات مکانیزاسیون امور مالی و انجام پیشبینیها و تمهیدات لازم
- احصاء، بازنگری و اصلاح فرآیندهای انجام کار بطور مستمر
مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
شرح وظایف:
- اجرای قوانین و مقررات استخدامی، قانون کار، قانون تأمین اجتماعی، نظام پرداخت صنعت آب و برق با هماهنگی واحدهای ذیربط
- هماهنگی و نظارت در تدوین و اجرای طرحهای منابع انسانی در زمینه نیازسنجی، جذب و استخدام، آموزش و بهسازی منابع انسانی، ارزشیابی عملکرد در جهت بهبود شاخصهای نیروی انسانی
- برنامهریزی و نظارت بر انجام امور کارگزینی شرکت از قبیل انتصابات، ترفیعات و افزایش حقوق، نقل و انتقالات، بازخریدی، بازنشستگی، استعفاء، مأموریتهای داخل و خارج، مرخصیها، انعقاد قراردادهای پرسنلی، صدور احکام کارگزینی و سایر احکام پرسنلی، گواهی اشتغال، سابقه کار و معرفینامه برای پرسنل با ر
- 2عایت قوانین و مقررات موضوعه
- انجام مطالعات و پیادهسازی طرحهای منابع انسانی در زمینه نیازسنجی، جذب و استخدام، آموزش و بهسازی منابع انسانی، ارزشیابی عملکرد در جهت بهبود شاخصهای نیروی انسانی
- برنامهریزی و اجرای طرحهای آموزش و بهسازی منابع انسانی، ارتقاء شاخصهای نیروی انسانی، ارزشیابی عملکرد کارکنان
- انجام امور مربوط به استخدام و جذب نیروی انسانی مورد نیاز طرحهای عمرانی با رعایت آئیننامهها و مقررات مورد عمل
- برنامهریزی و تهیه و تدوین دستورالعملها و روشهای اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات و آییننامههای مربوط و سیاستهای شرکت در زمینه منابع انسانی جهت ارائه به هیئتمدیره و نظارت بر حسن اجرای مصوبات
- برنامهریزی در جهت تهیه و تدوین طرحهای مرتبط با آموزش و بهسازی منابع انسانی، تجزیه، تحلیل و طراحی مشاغل و استفاده از بخش خصوصی در اجرای طرحها
- تهیه و تدوین نیازها و تقویمهای آموزشی و ارزیابی دورههای آموزشی به منظور تحقق بهرهوری منابع انسانی و نظارت بر حسن برگزاری دورههای آموزشی در مراکز مربوط
- بررسی وضعیت و ترکیب نیروی انسانی موجود و مورد نیاز بر اساس اهداف شرکت و تشکیلات ابلاغی
- برنامهریزی و انجام اقدامات لازم در جهت برگزاری همایش، گردهمایی و کارگاههای آموزشی لازم جهت ارتقاء سطح دانش منابع انسانی
- انجام تحقیقات و مطالعات در زمینه بهبود شرایط فیزیکی و محیطی نیروی انسانی و نظارت بر تهیه و تدوین دستورالعملها و آئیننامههای بهبود شرایط محیط کاری، که توسط واحدهای ذیربط انجام میشود
- انجام امور بایگانی پرسنلی و ایجاد سیستم مناسب در حفظ و نگهداری سوابق موجود
- برنامهریزی، هماهنگی و انجام کلیه امور رفاهی پرسنل و تشکیل کمیته و گروههای کاری مرتبط، تهیه و ارائه پیشنهادات و برنامههای رفاهی برای شاغلین، بازنشستگان و خانوادههای آنان و ارائه آن جهت طرح و تصویب در هیئت مدیره
- انجام امور مربوط به کنترل ورود و خروج کارکنان
- انجام امور مربوط به استقرار مکانیزه اطلاعات نیروی انسانی و سعی در بهروزنگهداشتن بانک اطلاعاتی
- اجرای تشکیلات (پس از ابلاغ از واحد مربوط) و سازماندهی پرسنل در پستهای مصوب سازمانی با رعایت ضوابط و مقررات طبقهبندی مشاغل
- ارائه گزارش به روز تشکیلات تفصیلی بانام و آمار پستهای سازمانی باتصدی و بلاتصدی شرکت به واحد توسعه مدیریت و فنآوری اطلاعات در مواقع لزوم
- انجام امور اجرائی مربوط به پرداخت و تأمین مزایای کارکنان
- اجرای مصوبات و صورتجلسات کمیته تشکیلات و نیروی انسانی و کمیته طبقهبندی مشاغل کارگران
- انجام امور مربوط به تهیه احکام بازنشستگان شرکت پس از طی مراحل قانونی
- پاسخگویی به درخواستها و تقاضاهای اشخاص حقیقی و حقوقی و کارکنان شاغل و بازنشسته، سازمانها و نهادها و ارگانها
- همکاری با ستاد در زمینه تهیه و تدوین نظامنامهها و دستورالعملها و اصلاح و بازنگری مبانی مربوطه در زمینه طرحهای منابع انسانی
- برنامهریزی و نظارت در خرید خدمات از بخش غیردولتی و استفاده از خدمات مشاورین ذیصلاح در طرحهای منابع انسانی، تشکیلات، تجزیه و تحلیل و طراحی مشاغل و ایفای نقش کارفرمائی در امور فوق
- احصاء، بازنگری و اصلاح فرآیندهای انجام کار بطور مستمر
- برنامهریزی و نظارت بر انجام امور خدماتی در جهت ارائه سرویس بهتر از طریق واحدهای تحت سرپرستی و کنترل پیشرفت کارها و عملیات و انجام راهنمایی و هماهنگی واحدها در جهت انجام وظایف محوله در چارچوب قوانین و مقررات و دستورالعملها
- نظارت بر عملکرد و نحوه نگهداری ساختمانها، دستگاهها، ماشینآلات، تأسیسات، ابنیه و فضای سبز و نظافت و نامهرسانی و سایر خدمات مورد نیاز
- انجام اقدامات لازم در جهت تأمین قطعات و ماشینآلات، دستگاهها و لوازم و تجهیزات اداری
- خرید و فروش کالاها و خدمات مورد نیاز شرکت از طریق برگزاری مناقصه و مزایده و انعقاد قرارداد در موقع لزوم
- برنامهریزی و نظارت بر سیستم انبارها به منظور نگهداری اطلاعات کالاها و تجهیزات خریداری شده شرکت
- برنامهریزی و نظارت بر کلیه عملیات و تشریفات برگزاری مناقصه و مزایده
- برنامهریزی و نظارت بر سفارش خرید و فروش کالاها و خدمات مورد نیاز
- تنظیم و نظارت بر عقد قراردادها در چارچوب آئیننامه معاملاتی شرکت و قوانین و مقرارت موضوعه
- برنامهریزی، هماهنگی، کنترل و برآورد لوازم و ملزومات با دوام و مصرفی مورد نیاز
- ایجاد و برقراری بانک اطلاعات و سیستم ثبت و نگهداری انبار و اموال
- برنامهریزی و نظارت بر سیستم انبارداری و نگهداری کالا و ملزومات با رعایت اصول علمی و صرفه و صلاح سازمان
احصاء، بازنگری و اصلاح فرآیندهای انجام کار بطور مستمر