مدیریت مالی و پشتیبانی
خلاصه وظایف:
برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر اجرای فعالیتهای مالی و پشتیبانی شامل : عملیات مالی جاری و طرحهای عمرانی و تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی ، وصول در آمدها و هزینه های شرکت ، امور اداری و مالی شرکت در واحدهای تابعه ، اجرای طرحهای طبقه بندی مشاغل و نظام پرداخت ، عملیات کارگزینی و امور نگهداری منابع انسانی ازطریق پوششها و طرحهای بیمه ای ، امور رفاهی ، امور خدماتی ، امور ورزش ، اجرای عملیات خرید و فروش کالا ها و خدمات مورد نیاز ، سیستم انبار و اموال ، سیستم مکاتبات اداری و نگهداری اسناد و مدارک و پرونده ها بر اساس قوانین و مقررات ، آئین نامه ها ، بخشنامه ها و سایر مصوبات ابلاغ شده، ابلاغ دستورالعملها و بخشنامه های اداری .
شرح وظایف:
- برنامهریزی ، نظارت و هماهنگی فعالیتهای مالی شرکت در کلیه زمینه های تنظیم اسناد ، رسیدگی و تشخیص حساب ، پرداخت هزینه های جاری و عمرانی ، نگهداری حسابها ، تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی در چارچوب قوانین ومقررات و اتخاذ تصمیم مناسب در جهت تامین منابع مالی مورد نیاز .
- نظارت بر حسن اجرای امور اداری و مالی در واحدهای تابعه شرکت از طریق واحدهای ذیربط ستادی .
- نظارت بر وصول درآمدها و هزینهها و اعمال تمهیدات لازم به منظور رفع مغایرتها و تهیه گزارشات مدیریتی در خصوص در آمدها و هزینهها با هماهنگی سایر معاونت ها.
- برنامه ریزی ، نظارت و هماهنگی تهیه و تنظیم دستور العملهای لازم در زمینه های امور اداری و مالی و پیشنهاد آنها جهت تایید و تصویب و ابلاغ به واحدها و پیگیری انجام امور .
- برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای عملیات کارگزینی شامل : امور انتصاب، ترفیع ، انتقال ، جابجائی ، بازخرید سنوات خدمت، استعفا ، ماموریتها و مرخصی ها ، صدور احکام و ابلاغ های مربوطه و سایر امور مربوطه .
- برنامه ریزی ، نظارت و انجام هماهنگی های لازم در اجرای برنامه ها و طرحهای حقوق و مزایا ، بازنشستگی ، رفاه و سایر مسایل مربوط به نگهداری نیروی انسانی از قبیل پوششهای بیمه ای ، تسهیلات مالی و غیر مالی ، امور درمان ، خدمات عمومی ، رفاهی و ایمنی پرسنل بر اساس قوانین و مقررات مورد عمل .
- نظارت بر امور ورزش همکاران و انجام هماهنگی و تامین امکانات اولیه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه.
- برنامه ریزی و نظارت بر انجام امور اداری و خدمات در جهت ارائه سرویس بهتر از طریق واحدهای تحت سرپرستی و کنترل پیشرفت کارها و عملیات و انجام راهنمای و هماهنگی واحدها در جهت انجام وظایف محوله در چارچوب قوانین و مقررات و دستور العملها
- نظارت بر عملکرد اداری سیستم مکاتبات و ثبت و صدور نامه ها و حفاظت از سیستم بایگانی اسناد ومدارک در پروندهای پرسنلی و اداری و سیستم مکانیزه ونظارت بر امحاء اسناد و مدارک منسوخ بر اساس ضوابط و دستورالعملهای مورد عمل.
- برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد و نحوه نگهداری ساختمانها ،دستگاهها ، ماشین آلات ، تاسیسات ، ابنیه و فضای سبز تنظیف، نامه رسانی و سایر خدمات مورد نیاز شرکت.
- برنامه ریزی و نظارت بر مبادله قراردادهای بازرگانی ، عملیات تعمیر و نگهداری و امور خدماتی .
- برنامه ریزی و نظارت بر مدیریت انبارها و اموال.
- برنامهریزی و نظارت لازم در جهت تامین نیازمندیهای شرکت به قطعات و ماشین آلات ، دستگاهها و لوازم و تجهیزات اداری .
- نظارت بر عملیات مناقصه و مزایده و استعلام مربوط به خرید و فروش اقلام و نیازهای تدارکاتی و سیستم انبارداری و نگهداری اموال.
- برنامه ریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط در زمینه مسائل اداری و مالی شرکت و تهیه و تدوین گزارشات مالی و گزارشات تحلیلی از عملکرد حوزه ذیربط.
- انجام هماهنگی با سایر حوزه های شرکت در زمینه بررسی اقتصادی و تحلیل هزینه و منفعت روشها و ارائه همکاریهای لازم از طریق واحدهای مربوطه برای تدوین روشهایی که منجر به سود دهی شرکت میشود.
- انجام هماهنگی با سایر حوزه های شرکت در زمینه تدوین بودجه سالانه و همکاری برای تهیه موافقت نامه های شرکت با معاونت برنامه ریزی وبهبود مدیریت به منظور کنترل و هماهنگی مسائل اداری و مالی.
- حفظ کرامت انسانی و پاسخگویی به ارباب رجوع.
- ارائه گزارشات لازم.
- انجام سایر وظایف محوله.
امور مالی و ذیحسابی
خلاصه وظایف:
انجام وظایف ذیحسابی شرکت بر اساس قانون محاسبات عمومی و ضوابط وزارت امور اقتصادی و دارائی، مطابقت پرداختهای مالی با کلیه بخشنامهها و قوانین و مقررات مالی مورد عمل و تهیه صورتهای مالی و مدیریت نقدینگی.
شرح وظایف:
- انجام وظایف ذیحسابی بر اساس قوانین و مقررات و ضوابط وزارت امور اقتصادی و دارائی.
- اعمال نظارت بر حسن انجام امور مربوط به عملیات حسابداری جاری شرکت ، رعایت اصول پذیرفته شده مالی و تهیه و تدوین آئیننامه و دستورالعملهای گردش کار.
- اعمال نظارت و هماهنگی لازم در انجام فعالیتهای مالی واحدهای تابعه شرکت و واحدهای داخلی.
- همکاری و هماهنگی در تهیه و تنظیم بودجه سالانه، تأمین و درخواست وجه از خزانه و تهیه گزارشات عملکرد بودجه.
- نظارت بر تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی (مربوط به عملیات انتفاعی) جهت ارائه به هیئت مدیره و دفتر مجامع عمومی شرکت.
- نظارت بر رفع واخواهیهای صورتهای مالی و همکاری با حسابرسان داخل و خارج و ممیزین مالیاتی.
- تنظیم پاسخ گزارشات حسابرسی و بازرسی و ارائه اطلاعات مورد نیاز در جهت حل و فصل مسائل مالی.
- نظارت بر اخذ و نگهداری ضمانتنامهها، حسابهای انتظامی و انجام اقدامات قانونی و لازم در جهت ابطال و تمدید آنها.
- پیگیری وصول درآمدهای شرکت از معاونتها .
- بررسی و تأئید صورتهای مالی، اسناد مالی، چکهای صادره، افتتاح حساب جاری همکاران، دستور پرداخت و حسابهای فی ما بین مشتریان در چارچوب قوانین و مقررات مالی.
- نظارت و کنترل خریدهای شرکت از نظر عدم مغایرتهای قانونی.
- پیگیری و رفع مسائل مالی شرکت از طریق شرکت در جلسات و کمیسیونهای مربوطه با وزارت نیرو، وزارت امور اقتصادی و دارائی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و تهیه گزارشات مورد نیاز.
- نظارت بر حسن انجام عملیات مکانیزاسیون امور مالی و انجام پیشبینیها و تمهیدات لازم.
- تهیه و صدور درخواست وجه پیگیری لازم جهت اخذ وجوه تخصیص یافته به طرحهای تملک داراییهاس سرمایه ای و بودجه جاری.
- تهیه و تنظیم اسناد حسابداری و رسیدگی و ممیزی آنها.
- تهیه گزارشات، صورتهای مالی میان دوره ای و سالیانه شرکت و صورتهای مالی طرحهای تملک داراییهای سرمایه ای.
- انجام کنترل های لازم در جهت صرفه جویی و کاهش هزینه های غیر عملیاتی شرکت.
- حفظ کرامت انسانی و پاسخگویی به ارباب رجوع.
- ارائه گزارشات لازم.
- انجام سایر وظایف محوله.
امور کارکنان و پشتیبانی
خلاصه وظایف:
برنامهریزی، نظارت و هماهنگی انجام امور پرسنلی شرکت از قبیل انتصاب، ترفیع، انتقال و جابجائی، بازخرید سنوات خدمت و بازنشستگی، استعفاء، مأموریت، مرخصی، قراردادهای پرسنلی، صدور احکام و گواهیها و نظارت بر امور درمان و بیمه و بایگانی امور رفاهی پرسنل شاغل و بازنشسته. برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر اجرای فعالیتهای مالی و پشتیبانی در کلیه زمینه های امور خدماتی اجرای عملیات خرید و فروش کالا ها و خدمات مورد نیاز ، سیستم انبار و اموال بر اساس قوانین و مقررات ، آئین نامه ها ، بخشنامه ها و سایر مصوبات ابلاغ شده از سوی ستاد و مراجع ذیصلاح .
شرح وظایف:
- اجرای قوانین و مقررات استخدامی، قانون کار، قانون تأمین اجتماعی، نظام پرداخت صنعت آب و برق با هماهنگی واحدهای تحت سرپرستی.
- برنامهریزی و نظارت بر انجام امور کارگزینی شرکت از قبیل انتصابات، ترفیعات، نقل و انتقالات، بازخریدی، بازنشستگی، استعفاء، مأموریتهای داخل و خارج، مرخصیها، انعقاد قرادادهای پرسنلی، صدور احکام کارگزینی و سایر احکام پرسنلی، گواهی اشتغال، سابقه کار و معرفی نامه برای پرسنل با رعایت قوانین و مقررات موضوعه .
- استخدام و جذب نیروی انسانی مورد نیاز طرحهای عمرانی پس از طی مراحل مربوطه بر اساس رعایت آئیننامهها و مقررات مورد عمل .
- برنامهریزی و هماهنگی امور رفاهی پرسنل و تشکیل کمیته و گروههای کاری مرتبط، تهیه و ارائه پیشنهادات و برنامههای رفاهی برای شاغلین، بازنشستگان و خانوادههای آنان و ارائه آن جهت طرح و تصویب در هیئت مدیره ..
- نظارت بر استقرار مکانیزه اطلاعات نیروی انسانی و سعی در به روز نگهداشتن بانک اطلاعاتی .
- اجرای تشکیلات و سازماندهی پرسنل در پستهای مصوب سازمانی با رعایت ضوابط و مقررات طبقهبندی مشاغل
- برنامهریزی و هماهنگی امور اجرائی مربوط به پرداخت و تأمین مزایای کارکنان .
- برنامه ریزی و نظارت بر انجام امور خدماتی در جهت ارائه سرویس بهتر از طریق واحدهای تحت سرپرستی و کنترل پیشرفت کارها و عملیات و انجام راهنمایی و هماهنگی واحدها در جهت انجام وظایف محوله در چارچوب قوانین و مقررات و دستور العملها .
- نظارت بر عملکرد سیستم مکاتبات ادارای و ثبت و صدور نامه ها و حفاظت از سیستم بایگانی اسناد ومدارک در پرونده های پرسنلی و اداری وسیستم مکانیزه ونظارت بر امحاء اسناد و مدارک منسوخ بر اساس ضوابط و دستورالعملهای مورد عمل
- هماهنگی با واحدهای ستادی در زمینه مسائل اداری و مالی و تهیه و تدوین گزارشات مالی و گزارشات تحلیلی از عملکرد حوزه ذیربط.
- اجرای قوانین کار، تأمین اجتماعی و آئین نامه ها و مقررات مربوطه و همچنین مقررات استخدامی شرکتهای دولتی و نظامهای پرداخت حقوق و مزایا در مورد کارکنان سازمان .
- ایجاد سیستم مناسب نگهداری مدارک و پرونده های استخدامی کارکنان.
- تدوین دستورالعمل های لازم جهت کنترل ورود و خروج کارکنان و اجرای آن پس از تصویب مقامات ذیربط.
- انجام امور دبیرخانه مربوط به کمیته تشکیلات.
- به روز نگهداشتن کلیه قوانین و مقررات و دستورالعمل های مورد عمل.
- همکاری با امور مالی در زمینه نگهداری حسابهای انبار و اموال.
- انجام کلیه امور دبیرخانه ای شامل دریافت، ثبت و توزیع نامه های وارده و صادره و ثبت پیام.
- اجرای سیستم اتوماسیون اداری جهت حذف فیزیکی نامه ها.
- بایگانی اسناد و پرونده های اداری وفهرست برداری از اوراق زائد.
- حفظ کرامت انسانی و پاسخگویی به ارباب رجوع.
- ارائه گزارشات لازم.
- انجام سایر وظایف محوله.
بازدید:3249
آخرین به روزرسانی: 1394/05/03